Espace III 2.2 dCi kłopoty z uruchamianiem

  • slawekmalpa1
    30.11.2012, 19:29 | Zgłoś nadużycie | wpis edytowany

    Witam. Nie mam pojęcia czy ten temat był już na forum, gdyż jestem tu po raz pierwszy. Espace 2.2 dCi najlepiej pali rano gdy jest zimny, a po przejechaniu 2 km na uruchomienie potrzebuje już kilkunastu obrotów rozrusznika, a zdażyło sie że do wyczerpania baterii wogóle nie odpalił. Mechanicy nie bardzo potrafią znależć przyczynę, bo komputer nie pokazuje im błędów. Chcę zacząć od wymiany filtra paliwa, potem sprawdzić wtryski, a podobno istnieje coś takiego jak czujnik ciśnienia paliwa, który po lekkim nagrzaniu sie silnika, odczytuje błędnie temperaturę i mimo że silnik jest jeszcze zimny podaje zmniejszoną ilość paliwa. Ktoś podpowiedział mi taki trop. Nie jestem mechanikiem wiec przepraszam jeśli wypisuje jakieś bzdury. Może ktoś miał podobny przypadek , że diesel słabiej pali gdy jest ciepły? Może ktoś jest w stanie naprowadzić mnie na jakiś trop, lub wie co to może być przyczyną, lub co jest najczęsciej przyczyną takiego zachowania silnika. Z góry dziękuje.

  • P.Bojar
    P.Bojar
    30.11.2012, 22:15|Zgłoś nadużycie

    ja też nie mechanik,
    lecz takie powiedzmy hipotezy:
    -wadliwe działanie regulatora cisnienia na pompie
    -końcówki wtrysków (Podobno komputer może nie zdiagnozować problemu we wtryskach, bo uszkodzenie może byc mechaniczne)
    tu cytat z pewnego forum:
    "Koledzy, ja przerobiłem identyczny problem tylko niestety nie w moim fordzie mondeo a w peugeocie partnerze hdi. Marka inna ale objawy identyczne. Pojechałem do warsztatu, podłączenie pod kompa-diagnoza:
    -czujnik położenia wału !
    - czujnik wymieniono- problem pozostał !

    Więc się wkw...iłem i pojechałem do ASO Peugeot... pomyslałem sobie że może troche przepłace ale przynajmniej zrobią mi auto... Zajechałem :
    - podłączenie pod kompa i diagnoza: pompa wtryskowa do regeneracji .Koszt naprawy 1000 zł za regenację + robocizna.
    - już mi chcieli wykręcać i wysyłać do Poznania do regeneracji pompę, ale coś mnie tknęło....

    Pojechałem do pewnej miejscowej firmy zajmującej się regeneracją wszystkich typów pomp paliwowych i wtryskowych. I po raz kolejny sie na nich nie zawiodłem...
    - podłączenie pod kompa- diagnoza: "pompa w pełni sprawna, nie wiemy co mu jest, zostawi pan auto to znajdziemy" . Chwila zastanowienia i auto zostało... Dzwonię następnego dnia i słyszę tekst "nadal nie wiemy-szukamy"... Więc czekam cierpliwie... Po południu telefon "znalezliśmy usterkę-uszkodzony wtryskiwacz". Po prostu jeden podawał inną dawkę paliwa niż pozostałe. Wymiana wtryskiwacza i problem zniknął.. No i wróciłem do domu z uśmiechnięta gębą i portfelem chudszym 0 1200 zl "

    jak widać to może być dość zawiła sprawa i trzeba znaleźć człowieka uczciwego, który naprawdę się na tym zna

  • slawekmalpa1
    slawekmalpa1
    01.12.2012, 12:34|Zgłoś nadużycie

    Wielkie dzięki za odpowiedż i za pomoc, to znów jakiś nowy trop, chyba w pierwszej kolejności sprawdzę wtryski, zeby być pewnym że są sprawne, a potem będę szukał dalej.Jeszcze raz dziękuję

  • ~Gosc1
    01.12.2012, 13:56|Zgłoś nadużycie

    Jak pali na żimnym to wtryski odpadają.
    Czujnik ciśnienia paliwa odpada, jeżeli nie było błędu w komputerze o ile robili to Clip'em a nie jakimś skanerem OBD za 60zł
    Regulator ciśnienia paliwa też odpada, bo auto by odpalało, ale falowały by obroty.
    Przychodzi mi do głowy czujnik położenia wału, który jest w obudowie skrzyni, niestety dojście od spodu. Można prysnąć wtyczkę jakimś kontakt sprayem, w renówkach często jest to przyczyną nie odpalania (brak styku)

  • P.Bojar
    P.Bojar
    01.12.2012, 17:42|Zgłoś nadużycie

    zastanów sie jeszcze czy wilgoć ma wpływ na to zjawisko.
    co prawda to jest nowy samochod, w starszych podobne zjawisko zachodzi gdy styki, ścieżki na plytkach sa zaśniedziałe, no i wtedy albo wymieniamy albo przylutowanie wszystkich sciezek, choc nie wiem jak to jest w nowszych samochodach...
    możliwości jest wiele odkad elektronika jest w samochodzie

  • ~Skyline
    03.12.2012, 00:04|Zgłoś nadużycie

    Pęknięta głowica-pod wpływem ciepła traci kompresje ..

  • ~kke
    03.12.2012, 09:55|Zgłoś nadużycie

    Padł ci CZUJNIK WAŁKA ROZRZĄDU (nie wału). Temat tysiace razy przerabiany przy 2.2dci.

  • ~maxi
    05.01.2013, 14:16|Zgłoś nadużycie

    a co moze byc z moim rano nie pali na minusowej temp. kreci az rozladuje aku . na plusowej za 2 gim razem lub 3 ale jak odpale i zgasze pali od kopa wiec co mu jest sprawdzone swiec jedna byla padnieta zmieniona filter paliwa nowy i co mu jest

  • slawekmalpa1
    slawekmalpa1
    03.07.2013, 12:50|Zgłoś nadużycie

    Witam ponownie. Z malymi przerwami dalej szukam przyczyny kłopotów z odpalaniem mojego dci. Czujnik wałka rozrządu został wymieniony czijnik cisnienia też , pozostał czujnik wału. To tyle z czujnikow . Ostatnio samochod odpala kilka dni bez problemu co prawda potrzebuje kilku obrotów wiecej niz normalnie a jak mu sie znudzi to nie odpala wcale. Po kilku godzinach czy tez nastepnego dnia jak mu sie humor poprawi to zapala bez wiekszych problemów. Oczywiscie komp nie pokazuje błędów poza tym ze pokazuje z opóźnieniem (podczas uruchamiania )obroty silnika. Wszystkim dziękuję za porady , acz kolwiek problem nadal istnieje. Pozdrawiam.

  • ~mavi
    12.11.2013, 16:37|Zgłoś nadużycie

    Czy problem został rozwiazany? Też mam taki problem

  • ~mavi
    16.11.2013, 18:42|Zgłoś nadużycie

    Dzisiaj mechanik porobil mi instalacje dochodzaca do czujnika polozenia wału, polutowal, poizolowal i jest wszystko odporne na wilgoc.

  • ~Slawko
    21.11.2013, 19:27|Zgłoś nadużycie

    jak kupiłem swoją renię 5 lat temu też tak miałem, jak był zimny palił normalnie, a jak się nagrzał to potrzebował trochę kręcenia aby odpalił nieraz zdarzało się że aż go rozłączało i nic, dopiero za drugim razem zapalał, po wizycie u mechanika diagnoza nieszczelność wtrysków, po regeneracji wtrysków wszystko było ok.

  • slawekmalpa1
    slawekmalpa1
    23.11.2013, 12:12|Zgłoś nadużycie

    Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Pozbylem sie espasa a tym samym problemu i wydatków zwiazanych z szukaniem przyczyny.Kupilem Golf a i to w benzynie. Wsiadam , odpalam i jadę:-) ( coź za wspaniałe uczucie) i nie zastanawiam się czy tym razem mi odpali czy nie.
    Golf nie jest tak przestronny i komfortowy jak espace oczywiście ja po prostu miałem tego diesla dosyć:-). Prawdopodobnie przyczyną były wtryski ale jakoś nie miałem ochoty wydawać kolejnych kilkuset funtów, zamiast tego kupilem inne auto. dziękuję za wpisy i pomoc a jak macie podobny problem to kupcie inne auto. Dziękuję i pozdrawiam.

  • ~mavi
    23.11.2013, 23:34|Zgłoś nadużycie

    Dlaczego odrazu kupowac inne auto. Ja jestem zadowolony z silnika 2.2 dci. Problem byl z czujnikiem polozenia walu, jak wcześniej pisalem. Pozdrawiam