Wybór akumulatora

  • hmm
    hmm
    18.01.2013, 15:00 | Zgłoś nadużycie

    Otóż stoi przede mną zakup akumulatora. Ponieważ zdarza się, że auto nie jest odpalane przez dłuższy czas, zależy mi na czymś co posłuży w tych trudnych warunkach kilka lat. Byłem już w kilkunastu sklepach i w każdym są akumulatory innej marki, oczywiście zachwalane przez sprzedającego jako najlepsze na rynku. Poza tym przez różne fuzje na rynku już sam nie wiem czy kupując jakiś polski akumulator, nie kupuje średniej półki niemieckiego producenta, a kupując coś znanej niemieckiej firmy otrzymuje produkt z Polski, lub Chin. Jakie marki polecacie? I czy macie jakieś doświadczenia z kupowaniem aku przez aledrogo, bo akumulatory są tam 50-100 zł tańsze niż w tradycyjnym sklepie.

  • ~Gangbanger
    18.01.2013, 16:53|Zgłoś nadużycie

    Ja od zawsze mam Boscha i nigdy nie było problemów, marka droga ale dobra.

  • P.Bojar
    P.Bojar
    18.01.2013, 19:52|Zgłoś nadużycie

    dzisiejsze czasy sa ciezkie jesli chodzi o godziwa informacje o produkcie,
    polecam fora
    lecz:
    -polecam kupić akumulator, który ma możliwość dostępu do celi w celu uzupełnienia elektrolitu,
    -kupic dokladnie o takich parametrach jak podaje producent, nie ma sensu kupowac np. wiekszej ilosci ampero godziny bo nasz uklad elektryczny nie jest przystosowany do naladowania tej pojemnosci
    -w zaleznosci od zastosowan mozna kupic akumolotor zelowy moze ale one sa drogie,
    -jest technologia ca/ca stosowana przez centre w celu eliminacji utraty parametrow(nie wiem czy to dziala)
    -sa akumolaotry pierwszego montazu(te co fabryka montuje)
    ja osobiscie ostatnio kupowalem, 2 akumolatory z totalnie dwoma podejsciami, jeden mial starczyc na 3 lata i byc najtanszy, a jeden na lata do diesla sporego wybralem exite, na stronie producenta jest dosc dobrze opisana technologia

  • ~dżak
    18.01.2013, 19:55|Zgłoś nadużycie

    Jak kupiłeś Boscha wyrzuć go do kosza ;D
    Polecam tylko i wyłącznie VARTA SILVER. Jedyna firma, która trzyma jeszcze standardy. Poczytaj opinie i rankingi ;)

  • hmm
    hmm
    18.01.2013, 23:23|Zgłoś nadużycie

    Cena nie ma znaczenia. Ale nie dlatego, że jestem obrzydliwie bogaty ale, że różnice między cenami poszczególnych producentów są niewielkie (350-400 zł w przypadku 74Ah 680A).
    Mój ojciec miał Boscha w samochodzie i mówił, że to żadna rewelacja.
    Exide to w sumie Centra, która należy teraz do tego koncernu.
    Ktoś polecał mi Futurę, ale słyszałem też głosy, że Centra się popsuła, poza tym nie wiem co jest wyżej pozycjonowane Exide/Centra i który model.
    W przypadku tej pojemności aku to tak zostaje Centra Plus/Varta Blue. Chyba, że kupie coś trochę większego i wtedy zostanie mi wybór między Centrą Futurą, a Vartą Silver, bo takie są na razie moje typy.

  • Zulik
    Zulik
    19.01.2013, 17:27|Zgłoś nadużycie

    A może coś mniej znanego ? Np. Yuasa ?:)
    Kumpel robi w firmie D&A z częściami do aut (coś na wzór Intercars, tylko UK) i dobrze się sprzedają no i skarg klientów za bardzo nie ma ;)

    http://yuasa.com.pl/yuasa/index.php

  • hmm
    hmm
    19.01.2013, 20:06|Zgłoś nadużycie

    Pozytywne opinie o firmie Yuasa czytałem rzeczywiście już wcześniej na forach, ale że auto niemieckie, to żeby ładnie pasowało zdecyduję się chyba jednak na coś Made in germany. Wtedy zostaje Varta i doszedł nowy kandydat Moll.

  • ahmad
    ahmad
    21.01.2013, 17:42|Zgłoś nadużycie

    Varta jest okej, jeszcze się nie zawiodłem na niej.

  • after
    after
    22.01.2013, 11:06|Zgłoś nadużycie| wpis edytowany

    P.Bojar

    -kupic dokladnie o takich parametrach jak podaje producent, nie ma sensu kupowac np. wiekszej ilosci ampero godziny bo nasz uklad elektryczny nie jest przystosowany do naladowania tej pojemnosci

    Bzdura. Naładuje wszystko, co się włoży, niezależnie od tego, czy to będzie 10Ah, czy 110.

    Nie ma sensu kupować drogich akumulatorów. Zwykła Centra wystarczy. Akumulatory dobre i tanie, a wytrzymają tyle samo co drogie, albo i dłużej.

  • P.Bojar
    P.Bojar
    22.01.2013, 18:49|Zgłoś nadużycie

    after
    P.Bojar

    -kupic dokladnie o takich parametrach jak podaje producent, nie ma sensu kupowac np. wiekszej ilosci ampero godziny bo nasz uklad elektryczny nie jest przystosowany do naladowania tej pojemnosci

    Bzdura. Naładuje wszystko, co się włoży, niezależnie od tego, czy to będzie 10Ah, czy 110.

    Nie ma sensu kupować drogich akumulatorów. Zwykła Centra wystarczy. Akumulatory dobre i tanie, a wytrzymają tyle samo co drogie, albo i dłużej.

    zle to ująłem, naładować w koncu naładuje(jesli sie pokona odpowiedni odcinek), ale jesli sie zadko jezdzi i stosunkowo krotkie dysntanse po miejscie (jescze w zime), to nigdy nie bedzie doladowany do maxa. o to mi chodziło, alternator sie dobiera pod samochod

  • ~no-one
    22.01.2013, 19:15|Zgłoś nadużycie

    A ja polecam akumulatory firmy ZAP Sznajder. Ceny są dość przystępne a jakością na pewno nie odbiegają od Boscha czy Varty.

  • ~Wojtass
    22.01.2013, 19:18|Zgłoś nadużycie| wpis edytowany

    A ja powiem tak. Pracuje w Hurtowni Motoryzacyjnej i najwięcej co się nam sprzedaje to Bosch a potem Centra. Lecz na Centre co chwile jest reklamacja. Na Boscha bardzo sporadycznie. Plusem Centry Futury jest to iż ma 3lata Gwarancji i Assistance. Posiadamy jeszcze "No Nejmy" ale tego już w ogóle bym nie polecił bo ciągle są reklamacje...

    Sam posiadam w swoim samochodzie Boscha S3 mam go od 4 lat i naprawdę nie mogę na niego powiedzieć złego słowa.

  • ~Łukasz B
    22.01.2013, 20:06|Zgłoś nadużycie

    W Stilo mam Centre, i póki co jest git. Chociaż mieliśmy taką akcje, że po 6 miesiącach nam padła ta Centra (Radio wpierdzielało dużo nawet jak było wyłączone). Ale oddaliśmy do sklepu, i wysłali go do producenta, a ten kazał dać nowy :D I od tej pory (czyli jakieś 2-3 lata) działa bezproblemowo.
    Tydzień temu jedynie, było "gorąco" :P Wieczorem słucham sobie muzyki dość długo, i rano silnik zapalił, z wyraźną niechęcią. No, ale gdy dojechałem na praktyki, auto stało na mrozie ok. 7 - 8 godzin. No i zapalił ledwo ledwo. Gdy przyjechałem do domu, podładowałem go alternatorem (2-3 tys obr silnika, przez ok. 3 minuty), i się okazało że oczko jest zielone, gdy podłączyliśmy go pod prostownik pobierał mniej niż 2 ampery, więc był naładowany.

    Ogólnie nie narzekamy na ten akumulator, tym bardziej że auto nie było zbyt często użytkowane (teraz częściej bo do szkoły nim dojeżdżam, a tak to było auto wyciągane raz na tydzien do sklepu i z powrotem).

  • ~Wojtas
    22.01.2013, 20:34|Zgłoś nadużycie

    Ja osobiście polecam akumulator varta, mamy w astrze g x16szr wersję black i bez problemu jest kilka lat, auto codziennie śmiga, ostatnio zapobiegawczo naładowaliśmy prostownikiem, polecam naprawdę nigdy problemów nie było, w rodzinie wiele osób ma Varty i wszyscy polecają. Natomiast w Matizie mamy centre i 3 dni po ładowaniu po nocy pod chmurką na początku przez sekunde ciężko kręci, nie wiem czy to wina akumulatora, potem to już odpala na dotyk. Bierz akumulator gary najlepiej Silver, to pewniak, na pewno się nie zawiedziesz, fajnie by było jak byś potem po kupnie napisał swoje odczucia i na forum. Ja polecam naładować aku po kupnie prostownikiem przez noc, ponieważ mógł jakiś czas przelewem w magazynie... A jak mało jeździsz to alternator będzie się pocić, żeby go zobaczyć naładować.

  • ~muddiver
    22.01.2013, 21:12|Zgłoś nadużycie

    A czy użycie akumulatora o większej pojemności niż jest fabrycznie w aucie nie wpłynie negatywnie na żywotność i pracę alternatora?

  • Zulik
    Zulik
    22.01.2013, 22:06|Zgłoś nadużycie

    Zależy jak bardzo większego. Jak juz ktoś wyżej wspomniał "za pojemny" akumulator może mieć problemy z doładowywaniem, bo alternator nie wyrobi - czyli będzie systematycznie tracił swoją moc rorzuchową i pojemność :/ Na pewno nie ma sensu wstawiać jakiegoś aku od diesla ;)

  • after
    after
    23.01.2013, 07:48|Zgłoś nadużycie

    Nie opowiadajcie bajek, jak pojęcia nie macie.
    Nie ma czegoś takiego, jak za duży akumulator. Alternator naładuje każdy, jaki będzie w układzie elektrycznym. Problem z niedoładowaniem za dużego akumulatora dotyczył wyłącznie starych samochodów, w których była prądnica.

  • Zulik
    Zulik
    23.01.2013, 17:57|Zgłoś nadużycie

    Nom, to są takie bajki z czasów PRL ;)

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1552731.html Polecam poczytać ;)

  • P.Bojar
    P.Bojar
    24.01.2013, 16:21|Zgłoś nadużycie| wpis edytowany

    dzięki za linka,
    okej zgadzam się powtarzałem to co mi milion mechaników i sprzedawców powtarzało bez zastanowienia (a teraz sam sie zaczynam zastanawiać)

    "Koledzy a samochodzie jest ładowanie stałonapięciowe a nie stałoprądowe jak sugerujecie.
    Doładowanie o 0,5V akumulatora 90Ah trwa prawie dwa razy dłużej niż 45Ah,ponieważ prąd ładowania zależy od różnicy napięć alternatora i akumulatora oraz oporu obwodu ładowania (alternator+akumulator)
    Alternator może dać 100A ale akumulator pobierze tyle ile mu prawo ohma pozwoli.
    Czas jazdy na każdy rozruch jest w tym wypadku istotny. "

    jeśli ładowanie jest stało napięciowe a nie prądowe a chyba tak jest bo jak podłączam u siebie prostownik to na początku mi pobiera 6A a na końcu ładownia nie cale 2A.

    wiec poprawcie jeśli złe myślę ale po przeanalizowani tego wątku ja to rozumiem tak:
    im bardziej rozładowany akumulator tym szybciej się ładuję w początkowej fazie i bardziej jest naładowany do swoje pojemności max tym wolniej na koncu sie ląduje.
    sam alternator ma bardzo duza wydajność wiec jest bzdura ze on nie doladuje tego akumolator lecz trzeba pamietac ze prad ladowania jest poczatkow bardzo duzy (jesli akumolator jest rozladowany, a im wieksza pojemnosc tym dluzej alternator pracuje podajac maksymalny prad,) co bezposrednio powoduje nagrzewanie sie intensywne i moze dojsc do latwego przepalenia takiego alternatora.
    wazne jest aby instalacja byla poprawnie dzialajaca i podawala te ~14,5V

    jest sensowne branie troche wiekszej pojemnosci lecz w granicach kilku dziesieciu procent tak aby nie przeciazyc ukladu ladowania

    trzeba sie liczyc oczywisci z miejscem, kosztami i ekonomicznoscia takiego przedsiewziecia

  • ~Wojtasek
    17.11.2013, 22:52|Zgłoś nadużycie

    Witam wojtas ma racje ze bosch jest najlepszy sam tak uważam mam bosch s4 jest super koledze tez doradziłem lata na s4 2 latka i go nie zawiodła w dizlu co do innych marek to nie polecam centry i varty jezdze zawodowo i w nowym aucie firmowym padly mi varty te silver już po roku a pokonuje dziennie 500km i uważam ze powinien być doładowany i wszystko ok a tu ja krece po godzinnym postoju i zledwoscia kreci a odbiornikow na pokładzie nie wiele było wlaczonych gdzie jak latałem manem i miałem Boscha i to nie wiem ale miał ze 6 lat to w zimie ogrewanie postojowe chodzilo i dodatkowe odbiorniki i nic krecil jak ta lala to uważam ze jest ok każdy kupuje co uważa ja uważam ze bosch jest bardzo dobry firma zobowiazuje i tak jest w Boschu

  • ~joł
    18.11.2013, 22:20|Zgłoś nadużycie

    jeśli chodzi o akumulator to ja kupiłem WORLDCOM i działa mi już 6 rok :D mam BMW E39 i daje radę, jestem zadowolony :)