Regulacja luzu zaworowego

  • ~Maciek
    14.08.2012, 21:37 | Zgłoś nadużycie

    Moje auto ma 130 kkm, jest to silnik 8v więc luzy trzeba ustawiać ręcznie. Robiliście to samodzielnie? Trzeba dać później nową uszczelkę pod pokrywą?

  • ~MIkado
    15.08.2012, 10:25|Zgłoś nadużycie

    Nowej uszczelki nie trzeba, chyba, że masz już bardzo zmaltretowaną. Normalnie odkręcasz pokrywę zaworów, sprawdzasz luzy odpowiednim szczelinomierzem, regulujesz luzy (pewno płytkami - trzeba wiedzieć jakich się potrzebuje na podstawie zbadanego luzu i zalecanego luzu i je dokupić). Płytek nie trzeba od razu kupować całego kompletu, wystarczy takie jakich potrzebujesz. Nie polecam też szlifowania płytek do danego rozmiaru. Mała szansa powodzenia.

  • Adam Szczęsny
  • ~CRW
    15.08.2012, 11:38|Zgłoś nadużycie

    A jakie masz auto? @Adam wyżej podał do Meganki, a np. w Hondzie wygląda, to inaczej: zawory regulujesz na cylindrze, na którym są oba zamknięte, a sprowadza się, to do zasady: koło zębate wałka rozrządu ma oznaczenie od strony pokryw rozrządu i strzałkę od strony pokrywy zaworów. Jeśli jest skierowana w górę, to regulujesz na 1 cylindrze, w lewo na trzecim, w dół na czwartym i w prawo na drugim.

  • ~Maciek
    15.08.2012, 12:18|Zgłoś nadużycie

    poszperałem i znalazłem do siebie manual - jest na śruby.

  • Majster
    Majster
    15.08.2012, 12:18|Zgłoś nadużycie

    a jakie są objawy nieprawidłowych luzów? Głośna praca silnika?

  • Piotrek Chlewicki

    Przede wszystkim dość wyraźni i charakterystyczny klekot na górze silnika.

  • Adam Szczęsny

    No właśnie. U mnie się nic nie dzieje, ale profilaktycznie sobie ustawie :) Szczelinomierz już zakupiłem, kupie jeszcze nową uszczelkę pod pokrywę i jak będę miał chwilę to to zrobię. W Warszawie krzyczą sobie za to 150 zł !!!

  • Rzmudzior
    Rzmudzior
    16.08.2012, 17:25|Zgłoś nadużycie

    Ustawiajcie luzy, bo robienie kilometrów z za dużym luzem ładnie zjada wałki rozrządu i niszczy gniazda ^^

    -- 

    Z Alfą jak z kobietą - żyć trudno, zabić szkoda.

  • Piotrek Chlewicki

    Dokładnie luzy trzeba kasować regularnie.
    To jak często należy to robić znajdziecie w książkach serwisowych dla danego modelu, czasem w instrukcji obsługi.

  • ~CRW
    16.08.2012, 19:32|Zgłoś nadużycie

    Na pierwszy ogień, to głośniejsza praca silnika- taki dieslowski klekot na zimnym. Zaznaczam jednak, że nawet na wyregulowanych zaworach klekot będzie słyszalny, w tym wypadku trzeba kombinować z olejami i szukać najlepiej wygłuszającego.
    Źle wyregulowane zawory mogą skończyć się dwoma przypadkami:
    -za luźno- zawory będą uderzać o gniazda zaworowe w końcu je niszcząc
    -za ciasno- będą cały czas niedomknięte i możemy uszkodzić wałek rozrządu.
    Podobno ludzie kombinują z ustawieniami "ciasno", "luźno", bo może to wpłynąć na osiągi silnika i/lub na jego ekonomię- jak jest naprawdę nie wiem, bo jestem wyznawcą, że skoro producent przewidział takie luzy, to takie luzy mają być :-)
    Jeśli pomyliłem się w którejś części mojej wypowiedzi proszę zwrócić uwagę :-)

  • Adam Szczęsny

    U mnie co 80 kkm. Samochód ma 126 i wątpię, żeby ktoś je ustawiał..

  • ~Tuner
    17.08.2012, 22:21|Zgłoś nadużycie

    To nie jest takie straszne ;)

  • marcin.lobodzinski

    Adam wątpię, żeby choć 10% samochodów miało kiedykolwiek ustawiane zawory. Tego się nie robi, bo niewielu wie, że trzeba. Większość myśli, że to już przeszłość i się same regulują

  • ~Mantra
    23.08.2012, 20:50|Zgłoś nadużycie

    Najbardziej będzie to słyszalne zaraz po odpaleniu..

  • ~Kamil
    29.08.2012, 20:39|Zgłoś nadużycie

    Najwięcej roboty to sam demontaż i montaż. Regulacja to 5-10 minut.

  • ~Shnider
    12.08.2017, 11:47|Zgłoś nadużycie

    Co jeśli luzy do ustawienia mam:
    Wydech: 0,25-0,29 mm
    Ssanie: 0,21-0,25 mm

    A szczelinomierze jedynie dostane o wymiarach:
    0,20 - 0,23 - 0,25 - 0,28 - 0,30

    Można listki szczelinomierza ze sobą łączyć?