Prowadzenie bloga – jak to się robi ?

• arnold
    17.03.2015, 08:14 | Zgłoś nadużycie

Zachęcony Waszym konkursem [JC] (choć prawdopodobnie nie wezmę w nim udziału) postanowiłem spróbować prowadzić bloga.
    Jednak, jako że nigdy nie publikowałem żadnych tekstów i jestem w tym kompletnym laikiem , potrzebuję kilku wskazówek (takiego poprowadzenia za rękę):

- Czy po zarejestrowaniu pisze się bezpośrednio na stronie, czy wysyła teksty pisane np. w wordzie ?
    - Czy tekst formatuje się i edytuje samemu ?
    - Czy można wstawiać dowolne zdjęcia z Internetu (oczywiście z podaniem źródła)
    p.s. Mariusz tak „zawyżył poprzeczkę” że publikacja własnych chyba nie wchodzi w grę ;-)
    - Z tego co zauważyłem teksty nie muszą być pisane regularnie ale czy jest jakiś okres po którym „konto wygasa” ?
    - Czy ktoś przegląda tekst przed publikacją i np. udzieli wskazówek ?
    - Czy tożsamością może być ten sam profil jaki mam na forum ( Nik i avatar). Chodzi mi o zachowanie choć odrobiny anonimowości ?

• m.zmyslowski
    m.zmyslowski
    17.03.2015, 15:07|Zgłoś nadużycie

A więc po kolei:
    - pisze się bezpośrednio na stronie, w prostym panelu. Myślę, że jego obsługa nie jest dużo bardziej skomplikowana niż umieszczanie postów na forum.
    - tak, za całokształt wpisu odpowiada jego autor. Redakcja dokonuje jedynie korekty, ale bez wpływu na formatowanie czy merytorykę. Poprawiamy jedynie interpunkcję i ewentualnie ortografię.
    - tak, przy czym zalecamy by nie korzystać ze zdjęć, na których wykorzystanie nie ma się pozwolenia. Nie dotyczy to oczywiście zdjęć prasowych producentów, bo tutaj jasne jest, że można z nich korzystać.
    PS Dziękuję :)
    - nie, konto nie wygasa
    - jak wyżej - teksty przeglądamy i możemy udzielić wskazówek, jeśli będzie to konieczne lub jeśli osoba prowadząca bloga sama nas o to poprosi. Ja opiekuję się blogami i jestem do dyspozycji pod swoim adresem e-mail.