Jak zostać kierowcą wyścigowym?

• ~skor
    04.01.2017, 15:50 | Zgłoś nadużycie

Witam, mam lat 20 i jestem po technikum informatycznym i interesuje się samochodami, a dokładnie interesują mnie wyścigi samochodowe Mam pytanie co trzeba zrobić żeby zostać kierowcą wyścigowym? Bo na pewno trzeba mieć pieniądze, samochód, licencje wyścigową i jakiegoś sponsora jak narazie z tego nie mam nic heh. Słyszałem, że podobno wystarczy zrobić licencje w autoklub, zdać egzamin i odebrać dokument w pzm, pewnie jeszcze coś. Trudno jest zostać kierowcą wyścigowym?

• ~Skor
    04.01.2017, 16:02|Zgłoś nadużycie

Sorry nie ten dział.

• ~Skor
    04.01.2017, 16:17|Zgłoś nadużycie

Ale możecie pisać.

• ~Skorr
    10.01.2017, 20:22|Zgłoś nadużycie

Nie no fajne forum. Napisze ktoś?

• ~Dajkin
    11.01.2017, 09:23|Zgłoś nadużycie

Nie no, najlepiej oczekiwać, że wszyscy za Ciebie wszystko sprawdzą i podadzą Ci na tacy. Młodzież teraz jest wyjątkowo rozpieszczona i roszczeniowa...

Ale do rzeczy, młody... Jeśli masz 20 lat i nie masz fury hajsu, to w pierwszej kolejności pogódź się z tym, że o zawodowstwo będzie Ci bardzo trudno - zabierasz się za to późno. Kuźnie talentów szukają młodych łebków, których nawyki sami doszlifują. Więc najlepiej zacząć od kartingu, mając mniej niż 10 lat, żeby mając lat kilkanaście już startować w jakiejś sensownej klasie.

W tym momencie zacznij od KJS-ów na jakimś Seicento, Civikiem albo starym, ale w miarę sprawnym BMW. Do tego kupujesz kask, zapisujesz się do lokalnego automobilklubu i jazda. Jak sklasyfikują Cię w kilku KJS-ach w sezonie (chyba 4?) to możesz się ubiegać o licencję R2. Zatem policz sobie koszty:
    - samochód (sprawny, który przejdzie badania)
    - kask
    - starty w KJS - 100 zł za sztukę (+/- 50 zł)
    - wydanie licencji to kilkaset złotych z egzaminem i kursem (blisko 1000 będzie), badania lekarskie

No i tutaj zaczyna się wkładanie grubszego hajsu w samochód.