[AMA] Citroen DS3 1,6 THP - test

  • P.Kaczor
    23.04.2013, 10:05 | Zgłoś nadużycie

    Już dziś na naszym parkingu zagości miejski elegancik z Francji z zawadiackim silnikiem pod maską. Pytajcie o wszystko co chcielibyście wiedzieć na temat Citroena DS3 1,6 THP

  • ~Athour
    25.04.2013, 09:34|Zgłoś nadużycie

    Jaka jest cena tej fury i czemu tak drogo. Bardzo chcialbym miec jakiegos Citroena z serii DS ale przy cenach porownywalnych do Audi czy BMW to dziekuje. Czy Citroen zamierza zmienic polityke cenowa?

  • ~elemenTH
    25.04.2013, 10:17|Zgłoś nadużycie

    Ciekawe jakie bmw kupisz za 90tyś, najtańsze kosztuje 100tyś.

  • P.Kaczor
    P.Kaczor
    25.04.2013, 11:24|Zgłoś nadużycie

    @Athour, 82 900 zł kosztuje wersja 1,6 THP Sport Chic. W porównaniu z ceną Mini czy A1 to prawdziwa okazja. Dodatkowo w Citroenie można liczyć na ciekawe rabaty.

  • ~Tomasz80
    25.04.2013, 11:51|Zgłoś nadużycie

    Jakie jest obecne stanowisko Citroena i Peugeota w sprawie afery związanej z niewwiarygodną awaryjnościa tych silników. Pewnie redakcja zna temat, ale na wszelki wypadek przypomnę.
    Awarie dotykające KAŻDY egzemplarz tego silnika już przy bardzo niskich przebiegach to:
    awarie napinaczy łańcuchów rozrządu, rozciaganie się łańcuchów rozdządu, przestawianie się kół rozrządu, awarie pompy paliwa wysokiego cisnienia oraz awarie zaworów sterowania turbiną)?
    Czy nadal udają greka?

  • P.Kaczor
    P.Kaczor
    25.04.2013, 12:51|Zgłoś nadużycie

    Z tego co wiem to awarie, o których piszesz dotyczyły pierwszy wersji silnika 1,6 THP. Obecnie produkowanych aut te problemy nie dotyczą. P

  • ~Tomasz80
    25.04.2013, 21:28|Zgłoś nadużycie| wpis edytowany

    Kompletna bzdura! Wystarczy wejść na jakiekolwiek europejskie forum peugeota 207, RCZ lub DS3. Wyżej wymienione awarie, które są już bardzo szeroko opisywane w prasie, dotyczą przede wszystkim ostatnich egzemplarzy - od 2011 roku w górę. Paradoksalnie wśród pierwszych egzemplarzy nie była to tak powszechna plaga jak aktualnie. Ludzie załamują ręce już po przebiegach rzędu 10-15 tys. km. Nie usunięto żadnej z wymienionych fabrycznych wad tego silnika. Przedstawicielstwo PSA mimo olbrzymiej rozległości problemu robi jedyni dobrą minę do złej gry i zostawia swoich klientów na lodzie. Warto wreszcie ponownie głośno poruszyć ten drażliwy dla PSA temat w prasie i mediach internetowych.

  • lobuz
    lobuz
    26.04.2013, 21:13|Zgłoś nadużycie

    ~Tomasz80
    Kompletna bzdura! Wystarczy wejść na jakiekolwiek europejskie forum peugeota 207, RCZ lub DS3. Wyżej wymienione awarie, które są już bardzo szeroko opisywane w prasie, dotyczą przede wszystkim ostatnich egzemplarzy - od 2011 roku w górę. Paradoksalnie wśród pierwszych egzemplarzy nie była to tak powszechna plaga jak aktualnie. Ludzie załamują ręce już po przebiegach rzędu 10-15 tys. km. Nie usunięto żadnej z wymienionych fabrycznych wad tego silnika. Przedstawicielstwo PSA mimo olbrzymiej rozległości problemu robi jedyni dobrą minę do złej gry i zostawia swoich klientów na lodzie. Warto wreszcie ponownie głośno poruszyć ten drażliwy dla PSA temat w prasie i mediach internetowych.

    Nie wiem w czym problem. Jeśli usterki występują tak wcześnie, to wymiana silnika i po sprawie. Cały czas na nowym silniku można jeździć ;P

  • Dziekan
    Dziekan
    27.04.2013, 01:35|Zgłoś nadużycie

    ~Tomasz80
    Kompletna bzdura! Wystarczy wejść na jakiekolwiek europejskie forum peugeota 207, RCZ lub DS3. Wyżej wymienione awarie, które są już bardzo szeroko opisywane w prasie, dotyczą przede wszystkim ostatnich egzemplarzy - od 2011 roku w górę. Paradoksalnie wśród pierwszych egzemplarzy nie była to tak powszechna plaga jak aktualnie. Ludzie załamują ręce już po przebiegach rzędu 10-15 tys. km. Nie usunięto żadnej z wymienionych fabrycznych wad tego silnika. Przedstawicielstwo PSA mimo olbrzymiej rozległości problemu robi jedyni dobrą minę do złej gry i zostawia swoich klientów na lodzie. Warto wreszcie ponownie głośno poruszyć ten drażliwy dla PSA temat w prasie i
    mediach internetowych.

    Dysponujesz jakimiś linkami? Ja pierwsze słyszę.

  • ~Tomasz80
    29.04.2013, 13:19|Zgłoś nadużycie

    http://distributionthp.free.fr/

    + setki (a może już raczej tysiące) wpisów na wszelkich forach posiadaczy 207, DS3, RCZ itd. itd. Wystarczy wygooglować. Ja z kolei pierwsze słyszę żeby kltoś o tym nie słyszał. :-)

  • ~Tomasz80
    29.04.2013, 13:30|Zgłoś nadużycie

    Przypomniałem sobie, że kkiedyś był nawet artykuł w Auto Swiecie:

    http://www.auto-swiat.pl/1-dynamiczny-falstart-silnika-16-t-grupy-bmwpsa

    ...z tym że jak się już później okazało - w nowszysch egzemplarzach usterki opisane w artykule zamiast zostać usunięte (jak zapewniało PSA) stały się nagminne i obecne w kazdym egzemplarzu tego silnika właściwie bez wyjątku. Doszły tez nowe (wyjątkowo wadliwe pompy wtryskowe i zawory sterowania turbiną). PSA zamiast usunąć wady zrobił coś odwrotnego - jeszcze bardziej obciął koszty produkcji tych silników, co skończyło się katastrofą.

  • P.Kaczor
    P.Kaczor
    29.04.2013, 20:49|Zgłoś nadużycie

    DS3 wrócił już do parku. Jego miejsce na redakcyjnym parkingu zajęło nie mnie atrakcyjne i zawadiackie auto.

  • ~Kuba33
    30.04.2013, 14:07|Zgłoś nadużycie

    Jeżdżę Peugeotem z 1.6 THP pod maską od paru lat, kupionym jako nowy i żadne usterki, o których mówi Tomasz80 w nim nie występują, auto śmiga aż miło :-) Fajny silnik :) Więc albo mam szczęście, albo jednak nie w każdym to się dzieje :-P

  • ~cichy
    19.08.2015, 11:55|Zgłoś nadużycie

    Witam.

    Mój C5 2012 od wczoraj stoi w serwisie. Diagnoza - rozrząd. DO wymiany łańcuch, napinacz, itd. Przebieg ..... 30 000 km ( !!!! ).
    to jest jakaś totalna porażka !. Fiaty 125 więcej wytrzymywały na rozrządzie. Czytałem, że są dużo lepsze zamienniki ( producent w artykule w auto-świat ), ale mój niestety jest jeszcze na gwarancji i pewnie za kilka dni odbiorę z zamontowanym g...... z PSA. Taki przebieg na rozrządzie łańcuchowym, to jest totalna kompromitacja producenta. Opisywane objawy mogę potwierdzić. Po ok. 5-10 sek. od uruchomienia zaczyna klekotać gorzej niż stary diesel. Później cichnie, ale przy wchodzeniu na wyższe obroty pojawiają się dziwne brzęki.

  • ~kamon
    30.10.2016, 13:00|Zgłoś nadużycie

    Mam Ds3 Cabrio Thp przebieg 55 tkm, auto serwisowane, ostatnio pojawiły sie dziwne odgłosy na zimnym motorze, wizyta w serwisie i rozrząd do wymiany, ASO Citroena (Warszawa Radzymińska) zrobili mi to z tzw "udział techniczny producenta" za free, nie było zadnych problemów -nie olali mnie, dali auto zastepcze na czas naprawy :), można śmiało jechac i domagać sie wymiany sa 3 warunki:
    ks serwisowa z wpisami
    auto nie starsze niż 60 mieisiecy
    przebieg do 100.000 km

    auto nie musi być na gwarancji !!!

  • ~Jasiek333
    13.12.2016, 08:50|Zgłoś nadużycie

    Silnik porażka na maxa, w serwisie rozkładają ręce a mechanicy niezależni nie chcą się podjąć naprawy. Check silnik, wypadanie , zapłony, zbyt mała dawka paliwa itd....Jak kolega pisał powyżej, silniki nie poprawione, cały czas takie same usterki. Awarie pomp wysokiego ciśnienia paliwa, łańcuchów , turbin itd....Porażka przez duże PPPP A niby silnik roku:))))śmiech na sali. Odradzam!!!!!!!

  • ~Jarecky
    12.06.2017, 23:19|Zgłoś nadużycie

    U mnie wszystkie wymienione usterki już były, kolejny problem to NAGAR na zaworach! Polecam http://www.czyszczeniezaworow.pl