[AMA] BMW 520d GT - test

  • r.warecki
    22.02.2013, 09:04 | Zgłoś nadużycie

    Kolejny raz u nas BMW 5 GT, kiedyś z najmocniejszym 535xd, dzisiaj z najsłabszym "dieslem" pod maską - 520d.

    Zapraszam do zadawania pytań.

    Test wersji 535xd GT.

    • th_ama-bmw-520d-gt-test_854.jpg
  • ~Łukasz1987
    25.02.2013, 10:01|Zgłoś nadużycie

    Wydaje mi się, że każdy temat 5GT już zna. Dlatego temat, którym moim zdaniem należy się zająć to tylko i wyłącznie osiągi i dynamika auta.

    Przyspieszenie, elastyczność, zmniejszona waga, zużycie paliwa, wszystko to co dotyczy tego silnika w tym dużym aucie.

    Pozdrawiam

  • ~Piorun.
    25.02.2013, 13:26|Zgłoś nadużycie

    Jestem ciekawy jak w ogole sprawdza się sama idea "GT" tego auta, czym rózzni się od zwykłego wozu, czy zwiększony prześwit się przydaje, czy komfort jest większy, jak to się prowadzi. Czy da sie to uznać za SUV'a (ewentualnie z napędem XDrive)

  • ~666
    25.02.2013, 13:30|Zgłoś nadużycie

    Ciekawie mogło by wyglądać zestawienie najbogatszej dostępnej wersji 5 GT z najtańszą?

  • r.warecki
    r.warecki
    27.02.2013, 09:22|Zgłoś nadużycie

    Łukasz1987: Napiszę tak, na początku wydawało mi się, że te 184 KM nie poradzą sobie z takim dużym samochodem (prawie 1900 kg o ile dobrze pamiętam) - rzeczywiście rewelacji nie ma, ale dynamika jest ponad zadowalająca za sprawą rewelacyjnej (według mnie najlepszy hydrokinetyk na rynku) 8-biegowej skrzyni automatycznej, która bardzo szybko i bardzo mądrze przerzuca biegi. Niemal w każdej chwili zależnie od tego jak mocno wciskasz gaz ta przekładnia jest w stanie wykrzesać coś jeszcze z silnika tak, żeby kierowca był zadowolony. 5 GT nie występuje z manualem, a 320d też jeździłem z tym automatem, więc nie mam jak ocenić jak ta jednostka by radziła sobie bez "pomocy" automatu tylko z manualem pod ręką.

    Osiągi jak na tak duże auto z tak małym silnikiem są też bardzo dobre, 0-100 w 8,9 sekundy. Średnie spalanie? U mnie w mieszanym 8,0-8,5 l/100 km więc nie za niskie.

    Piorun: Jeśli nie przeszkadza Ci wygląd GT to miejsca w środku jest w opór, na tylnej kanapie masz dwa fotele z przegrodą i za nimi 440-litrowy, ale niezbyt ustawny bagażnik. Ten samochód to taki szpanerski, luksusowy cruiser do bardzo komfortowego przemieszczania się po drodze, po większych nierównościach na pewno nie. Auto prowadzi się bardzo dobrze, nie odbiega znacznie np. od zwykłej 5er, na pewno nawet z xDrivem nie podchodzi ona pod SUV-a, chociaż xDrive w zimę przy tym aucie jeśli mieszka się poza miastem to obowiązek, bo już przy naprawdę lekkiej nieodśnieżonej górce auto po prostu staje...a obok np. Suzuki Jimny z włączonym tylko RWD idzie bez zająknięcia ;)

    666: Najtańsza dostępna GT to nieco ponad 200 000 zł, w teście mimo silnika była skonfigurowana za ponad 300 000 zł, poprzednia 535xd kosztowała o ile dobrze pamiętam około 450 000 zł, ciężko tutaj mówić o najtańszych i najdroższych, ale ta GT co mieliśmy rok temu to już chyba niemal maksymalny pułap. Jakiejś biedniejszej nie mieliśmy, bo ta co jest teraz wyposażenie też ma po maksie...jeśli chodzi o samo porównanie silników, to oczywiście 535d przy 520d torpeda ;).

    Więcej w teście :)