Fotelik samochodowy dla dziecka

• jankow
    18.02.2013, 09:53 | Zgłoś nadużycie

Witam,

Muszę wybrać jakiś fotelik dla pociechy bo niedługo się pojawi, tylko nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. Ostatnio dostałem zniżkę w sklepie internetowym i chyba tam go kupię, tylko jaki konkretny model wybrać. Foteliki powinny posiadać jakieś atesty i jaki system mocowania wybrać?

• Dziekan
    Dziekan
    21.02.2013, 00:51|Zgłoś nadużycie

Nie znam się kompletnie na fotelikach, ale może warto byłoby poszukać po jakichś plebiscytach bezpieczeństwa? To chyba dobry wyznacznik.

• ~bill
    21.02.2013, 21:33|Zgłoś nadużycie

jedne z lepszych dla niemowląt to maxi cosi (tzw kołyska, którą używam), są bodajże 2 modele różniące się szczegółami i systemem zapinania pasów, nadaje się do ok roku, fotelik jest solidny i ciężki co według mnie dobrze świadczy o jego bezpieczeństwie (najtańsze prawie nic nie ważą). Dopóki nic się nie stanie to nawet najtańszy rozlatujący się już na półce sklepowej jest dobry, ale myślę że to nie tutaj należy szukać oszczędności, fotelik powinien być jeden z najlepszych na rynku bez względu na cenę, a samochód też bezpieczny w miarę możliwości, pozdro

• ~Debix
    22.02.2013, 10:40|Zgłoś nadużycie| wpis edytowany

Przerabiałem ze swoimi pociechami kilka fotelików, więc podzielę się moimi doświadczeniami.

1. Atest posiadają wszystkie sprzedawane w PL, bo taki jest wymóg.

2. Kwestia bezpieczeństwa wykazana w testach zderzeniowych to już indywidualne podejście i własne sumienie. Jak jeździsz np. 20 letnim samochodem nie spełniającym współczesnych norm, to nawet najlepszy fotelik nie uratuje dziecka w przypadku poważnego wypadku. W super-kraksie nawet najlepszy fotelik i najnowszy samochód nie uratują nikogo.