[AMA] Mazda 3 2,0 Skyactiv-G 2,0 165 KM - test

  • m.zmyslowski
    15.03.2014, 16:49 | Zgłoś nadużycie

    W moje ręce trafiła Mazda3 ze świetnym, dwulitrowym motorem benzynowym i bogatym wyposażeniem. Co chcielibyście wiedzieć o kompakcie Mazdy? AMA!

    • th_ama-mazda-3-2-0-skyactiv-g-2-0-165-km-test_1118.jpg
  • desf
    desf
    16.03.2014, 11:46|Zgłoś nadużycie

    Ja bym chciał jakiegoś porównania silnika z uturbioną konkurencją o podobnej mocy, bardziej subiektywne odczucia z jazdy po mieście/w trasie niż suche cyferki.

  • ~MLabiszewski
    16.03.2014, 11:51|Zgłoś nadużycie

    Ile pali w mieście? Chodzi mi o sprawdzony pomiar :)
    I chciałbym wiedzieć czy rzeczywiście wnętrze jest bardzo słabo wyciszone. Jak to się przekłada na dłuższą podróż.

  • ~6666
    16.03.2014, 11:52|Zgłoś nadużycie

    desf
    Ja bym chciał jakiegoś porównania silnika z uturbioną konkurencją o podobnej mocy, bardziej subiektywne odczucia z jazdy po mieście/w trasie niż suche cyferki.

    Przyłączam się do tego pytania, ale też moglibyście zmierzyć czasy np przyśpieszeń jak przy niektórych autach, bo zwykle Mazdy mają lepsze niż katalogowe.

  • Piorun
    Piorun
    16.03.2014, 11:55|Zgłoś nadużycie

    To nie jest auto niszowe, myśle że wielu ludzi czytając test, z tych którzy chcą kupić nowe auto pomysli o mazdie3 chcieli by wiedziec jak wypada nowa Mazda w porównaniu - ze szczegółam: wyposazenie, ceny, obiektywnie i subiektywne wrazenia - z największymi konkurentami jak np Golf

  • m.zmyslowski
    m.zmyslowski
    16.03.2014, 12:09|Zgłoś nadużycie

    desf, pomyślimy nad większym bezpośrednim porównaniem kompaktów kiedy przyjdą cieplejsze dni.

    MLabiszewski, na razie przy w miarę delikatnej jeździe komputer pokazuje około 7 l/100.
    W podróż wybieram się za kilka godzin, więc później szczegółowo opiszę, ale już teraz mogę powiedzieć, że słychać nawet najechanie na płaskie namalowane linie na jezdni (nie te wybrzuszone), ale nie jestem pewien czy wynika to do końca ze słabego wyciszenia wnętrza. Tutaj większe znaczenie może mieć bardzo bardzo cicha praca jednostki. Wiozłem tym autem już 9 różnych osób i każdy był zaskoczony, że jest tu tak cicho. Wrażenia z trasy wieczorem.

    6666, jeśli będzie sucho, zmierzymy.

    Piorun, do tego najlepiej byłoby dokonać bezpośredniego porównania. Mnie, oceniając tylko aspekty subiektywne, czyli nie patrząc przede wszystkim na ceny podstaw, wyposażenia itp., bardziej niż Golf podoba się właśnie Trójka. Dawno nie jeździłem samochodem, w którym czułbym się tak dobrze, tak bardzo "jak u siebie".

  • jaketherake
    jaketherake
    16.03.2014, 18:45|Zgłoś nadużycie

    Wnoszę że dostał Pan do testów wersję SkyPassion, czyli najbogatsze wyposażenie. W związku z tym prośba o opinię w następujących aspektach:
    a) jak odczucia po jeździe na 18" ?
    b) wrażenia z użytkowania Head up display?
    c) widzi Pan różnicę w zużyciu paliwa przy korzystaniu z i-eloop (kondensatora)?

    Byłem na jeździe próbnej nową M3 (SkyEnergy 165KM) i zrobiła na mnie duże wrażenie. Niestety żaden dealer w okolicy nie ma właśnie wersji SkyPassion, a tylko ta ma 18" felgi i inne bajery.

  • m.zmyslowski
    m.zmyslowski
    17.03.2014, 00:19|Zgłoś nadużycie

    Rozczaruję - aż tak bogato nie jest. Mam SkyENERGY.

  • jaketherake
    jaketherake
    17.03.2014, 09:01|Zgłoś nadużycie

    m.zmyslowski
    Rozczaruję - aż tak bogato nie jest. Mam SkyENERGY.

    Szkoda :)
    W takim razie interesuje mnie głównie opinia o samym silniku oraz faktyczne spalanie. Czekam na test.

  • ~piotr
    18.03.2014, 17:25|Zgłoś nadużycie

    ja odbyłem jazdę próbną tym cudem i jeśli chodzi o dynamikę silnika to jestem trochę rozczarowany. po 165 KM spodziewałem się większej dynamiki szczególnie w mieście. do tej pory jeżdżę hondą civic 1.8 (tzw. ufo) i wrażenia z dynamiki jazdy są lepsze. w maździe zupełnie nie czułem tych 210 niutonometrów momentu ani na niskim biegu, ani na wyższym. jak na mój gust układ kierowniczy był zbyt delikatny, przednie słupki są tak szerokie, że ograniczają widoczność w trakcie manewru skręcania. jednak ze względu na posuchę samochodów bez turbo pewnie wybiorę mazdę a nie civica (tym też jeździłem i nie odnalazłem frajdy z jazdy).

  • ~antjuan
    18.03.2014, 18:32|Zgłoś nadużycie

    Zgadzam się w pełni z Piotrem, czekałem na M3,brałem pod uwagę najwyższą odmianę ale jak ktoś wspominał nie było do testów,z zaufanych źródeł wiem też że niestety nie będzie odmany MPS, również miałem civica ufo i uważam że jest b.sportowy i daje więcej frajdy niż ułagodzony nowy civic i omawiana mazda,moim zdaniem nie ma między nimi wielkiej różnicy,najfajniejsza obecna mazda to 6stka 2.5 tyle że jak dla mnie za duży,obecnie kupiłem 118i ale powiem szczerze czekam na civica type R, ale pewnie i tak nic nie jeździ jak gt86.

  • jaketherake
    jaketherake
    18.03.2014, 20:13|Zgłoś nadużycie

    To ciekawe co piszecie. Na sieci znalazłem info, że mimo że Mazda nie chwali się tym oficjalnie, to każde nowe auto ze Skyactive ma zabezpieczenie programowe na pierwsze 2 tys. km, które powoduje obniżenie mocy (quasi dotarcie). Ludzie z silnikami 2.0 w M6 potwierdzają to na forach. Może to by tłumaczyło niedosyt?

  • Dziekan
    Dziekan
    19.03.2014, 00:30|Zgłoś nadużycie

    A czy to nie byłoby bez sensu zostawiać włączony ten ogranicznik w samochodach testowych? To byłaby wręcz głupota odstraszająca potencjalnych nabywców.

  • jaketherake
    jaketherake
    19.03.2014, 08:41|Zgłoś nadużycie

    Z tego co mi wiadomo (wiedza z forów), fabryka w Hiroszimie nie wie, które auto jedzie akurat do dealera (szczególnie w pierwszych rzutach, kiedy jeszcze nie ma zamówień prywatnych). To się decyduje dopiero na placu w Antwerpii, gdzie przypływają europejskie Mazdy.
    Odczucia co do silnika, to może być też indywidualna kwestia: jednemu zdecydowanie pasuje kop z turbiny, innemu równomierne rozwijanie mocy przez silnik atmosferyczny.

  • jaketherake
    jaketherake
    19.03.2014, 17:04|Zgłoś nadużycie

    Pytanie: a może pojechalibyście na hamownię dostarczoną do testów 3-jką? :)
    Konkurencyjna redakcja tak zrobiła z wersją 120 konna i wyniki wyszły nieco zaskakujące: http://www.magazynauto.pl/testy/testy-porownania/news-porownanie-ford-focus-mazda-3,nId,1359068
    Może Mazda pogrywa w kulki i sprzedaje ten sam silnik jako 120KM (mniej udana seria) i jako 165KM (udana seria)?

  • ~piotr
    22.03.2014, 08:48|Zgłoś nadużycie

    w trakcie jazdy testowej zadałem panu dealerowi pytanie o to czy samochód jest dotarty. odpowiedział, że jest, a jedyne co miało wpływać na jazdę to opony zimowe (było ponad +10 stopni).

  • micheal.iz
    micheal.iz
    30.10.2015, 16:00|Zgłoś nadużycie

    mnie osobiście w Madzie 3 urzeka design, który odpowiada na najnowsze trendy w branży o bardzo męskim charakterze, a przy okazji Mazdy są przecież niezawodne :) i o tym każdy wie

  • ~bart_rr
    17.01.2018, 15:58|Zgłoś nadużycie

    A czy ktoś kupował może auto u dealera Mazda Jaremko we Wrocławiu? Czytam w sieci dobre opinie o nich i zastanawiam się nad wybraniem się tam bo chcę kupić właśnie mazdę 3. Auto świetne więc nie ma co się zastanawiać.